Kegiatan Membaca Sesuai Tempo dan Ritme Perkembangan Anak Usia Dini

  • Andrea Reza Universitas Negeri Padang
  • Hadiyanto Hadiyanto Universitas Negeri Padang

Abstract

This study used qualitative descriptive reseach method with a literature review approach or literature review The puspose of language development for young children is able to communicate with others. Communication can be done with reading activity. Through a literature review. This research can be a reference for parents and teacher in providing reading activities to early childhood during their development and development. The result of the literature review show that reading activities can be stimulated by paying attention to the tempo in the development of early childhood language.

References

Anik, P. (2006). Mendidik Anak Sejak Dalam Kandungan. Citra Media.
Cristianti, M. (2013). Membaca Dan Menulis Permulaan Untuk Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Anak, 312–317.
Hadiyanto, H. (2016). Membantu Guru Meningkatkan Pendidikan Karakter Menuju Bangsa Yang Beradab Melalui Perbaikan Iklim Kelas. Prosiding Konvensi Nasional Pedidikan Indonesia (KONASPI) VIII, 1929–1935.
Hadiyanto, H., & Subijanto. (2003). Pengembalian Kebebasan Guru Untuk Mengkreasi Iklim Kelas Dalam Manajemen Berbasi Sekolah (MBS). Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 1–18.
Hartono, A., & Sunarto. (2013). Perkembangan Peserta Didik. Rineka Cipta.
Hasan, M. (2010). Pendidikan Anak Usia Dini. Diva Press.
Hasbullah. (2009). Dasar-Dasar Ilmu Pendidikan. Rajawali Press.
Istiyani, D. (2013). Model Pembelajaran Membaca Menulis Menghitung. Jurnal Penelitian, 1–18.
Leonhardt, M. (2002). 99 Cara Menjadikan Anak Anda “Kerajinan” Membaca. Kaifa.
Meirisa, A., & Hadiyanto. (2019). Pengaruh Pelaksanaan Supervisi Pendidikan Terhadap Kinerja Guru Di Sekolah Dasar. 20(1), 17–21. https://doi.org/10.31227/osf.io/tqvzk
Mukhlis. (2018). Prinsip- Prinsip/ Hukum Perkembangan Peserta Didik dan Implikasinya terhadap Pendidikan. Jurnal Ansiru PAI, 121–130.
Pamilu, A. (2006). Mendidik Anak Sejak dalam Kandungan. Citra Meida.
Pransiska, R. (2013). Pemanfaatan IT sebagai Media dalam Mengenalkan Bahasa Inggris pada Pendidikan Anak Usia Dini. Pedagogi : Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 107–112.
Putra, M. S. (2008). Menumbuhkan Minat Baca Sejak Dini. http://en.wikipedia.org/wiki/Gustave_Flaube rt
Undang-undang Republik Indonesia Nomor 14 tahun 2005 tentang Guru dan Dosen.
Undang-Undang RI Nomor 20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional.
Yulia Sari, L., Fachri Adnan, M., & Hadiyanto, H. (2019). Enhancing Students’ Active Involvement, Motivation and Learning Outcomes on Mathematical Problem Using Problem-Based Learning. 83–89. https://doi.org/10.32698/25262
Published
2022-04-30
How to Cite
Reza, A., & Hadiyanto, H. (2022). Kegiatan Membaca Sesuai Tempo dan Ritme Perkembangan Anak Usia Dini. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 22(1), 83-88. https://doi.org/https://doi.org/10.24036/pedagogi.v22i1.955