Ruang Terbuka Hijau Layak Anak

(Pemetaan Taman terhadap Konsep Kota Kendari Layak Anak)

  • La Ode Anhusadar Institut Agama Islam Negeri Kendari
Keywords: Green Open Space, Kendari City, Child

Abstract

This study aims to determine the condition of open green space in Kendari city, the use of green open space in Kendari city and the role of green space towards the growth of children to support and realize Kendari City as a child-friendly city. This study uses qualitative research. parents want every facility in the park to be good and decent, the game in the city park is quite a lot, but most of the game is damaged and not suitable for use.

References

Alifia, N., & Purnomo, Y. (2016). Identifikasi Letak Dan Jenis Ruang Terbuka Hijau Di Kawasan Permukiman Perkotaan. Langkau Betang: Jurnal Arsitektur, 3(2), 25–38. https://doi.org/10.26418/lantang.v3i2.18329
Astriani, N. (2014). Implikasi Kebijakan Ruang Terbuka Hijau dalam Penataan Ruang di Jawa Barat. Fiat Justisia Jurnal Ilmu Hukum, 8(2), 242–254.
Bappeda Kota Yogyakarta. (2009). Rencana Aksi Ruang Terbuka Hijau. Yogyakarta: Bappeda Kota Yogyakarta.
Dewiyanti, D. (2011). Ruang Terbuka Hijau Kota Bandung Suatu Tinjauan Awal Taman Kota terhadap Konsep Kota Layak Anak. Majalah Ilmiah UNIKOM, 7(1), 13–26.
Dharmadiatmika, I. M. A. (2017). Konsep Penataan Ruang Terbuka Hijau Publik Di Kota Kecamatan Mengwi, Kabupaten Badung, Provinsi Bali. E-Jurnal Arsitektur Lansekap, 3(2), 213–222.
Gunawan, I. (2014). Metode Penelitian Kualitatif Teori dan Praktik. Jakarta: Bumi Aksara.
Menteri Negara Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak Republik Indonesia. Peraturan Menteri Negara Pemberdayaan Perempuan dan Perlindungan Anak Republik Indonesia tentang Indikator Kabupaten/Kota Layak Anak, Pub. L. No. 12 (2011). Indonesia. Retrieved from https://jdih.kemenpppa.go.id/peraturan/Permenpppa122011.pdf
Prihatin, R. B. (2015). Alih Fungsi Lahan di Perkotaan (Studi Kasus di Kota Bandung dan Yogyakarta). Aspirasi, 6(2), 105–118.
Setyani, W., Sitorus, S. R. P., & Panuju, D. R. (2017). Analisis Ruang Terbuka Hijau dan Kecukupannya di Kota Depok. Buletin Tanah Dan Lahan, 1(1), 121–127.
Sudarwani, M. M., & Ekaputra, Y. D. (2017). Kajian Penambahan Ruang Terbuka Hijau di Kota Semarang. Jurnal Teknik Sipil & Perencanaan, 19(1), 47–56.
Sumaryanti, L. (2017). Peran Lingkungan terhadap Perkembangan Bahasa Anak. M U A D D I B, 07(01), 72–89.
Wahyuni, S. (2015). Analisis Spasial Kebutuhan Ruang Terbuka Hijau (RTH) Kota Kendari Sulawesi Tenggara.
Wulansari, B. Y. (2017). Model Pembelajaran Berbasis Alam sebagai Alternatif Pengembangan Karakter Peduli Lingkungan. Jurnal Dimensi Pendidikan Dan Pembelajaran, 5(2), 95–105.
Published
2018-11-15
How to Cite
Anhusadar, L. O. (2018). Ruang Terbuka Hijau Layak Anak. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 18(2), 82-88. https://doi.org/https://doi.org/10.24036/fip.100.v18i2.463.000-000
Section
Early Childhood Education Article