ANALISIS PELAKSANAAN KEBIJAKAN MANAJEMEN BERBASIS SEKOLAH DALAM PENINGKATAN MUTU PENDIDIKAN DI SMPN 2 V KOTO TIMUR PADANG ALAI PARIAMAN

  • HANDRI ADI STIT SYEKH BURHANUDDIN PARIAMAN

Abstract

 This research was designed and analyzed by qualitative descriptive. The data analyzed by comparative analysis. Based on the research can be concluded that implementation MBS of SMPN 2 V Koto Timur Padang Alai by severals steps, there are: determine of the work program, socialization, increasing the partnerships or relation, applying the of good governance principles, improving the capacity, authority distribution and responbility, participation community, openness and accountability, cooperation, oriented to the graduates and the availability of infrastructure.

References

Departemen Pendidikan Nasional. (2002). Pedoman Pelaksanaan Work Shop Manajemen Peningkatan Mutu Berbasis Sekolah (MPMBS), SLTP Rintisan Angkatan Tahun 1999, 2000, dan 2001, Jakarta.
Fattah, Nanang dan H. Mohammad Ali. (2007). Manajemen Berbasis Sekolah. Jakarta: Universitas Terbuka.
Sugiyono, (2010). Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Supriyadi, (2009). Analisis Kebijakan Sekolah Inklusi di Kota Malang. Malang. Universitas Muhammadiyah Malang.
Undang-Undang Republik Indonesia No. 33 tahun 2004 tentang Perimbangan Keuangan antara Pusat dan Pemerintah Daerah (2004). Bandung: Citra Umbara.
Undang-Undang Republik Indonesia No.20 tahun 2003 tentang Sisdiknas dan Peraturan Pemerintah RI tahun 2010 tentang Penyelenggaraan Pendidikan serta Wajib Belajar (2010). Bandung. Citra Umbara.
Widodo,Joko, (2007). Analisa Kebijakan Publik, Konsep dan Aplikasi Proses Kebijakan Publik.
Published
2017-12-18
How to Cite
ADI, HANDRI. ANALISIS PELAKSANAAN KEBIJAKAN MANAJEMEN BERBASIS SEKOLAH DALAM PENINGKATAN MUTU PENDIDIKAN DI SMPN 2 V KOTO TIMUR PADANG ALAI PARIAMAN. Pedagogi: Jurnal Ilmu Pendidikan, [S.l.], v. 17, n. 1, p. 64-68, dec. 2017. ISSN 2549-6743. Available at: <http://pedagogi.ppj.unp.ac.id/index.php/pedagogi/article/view/215>. Date accessed: 16 aug. 2018. doi: https://doi.org/10.24036/fip.100.v17i1.215.000-000.
Section
Administrasi Pendidikan / Education Administration